Generelle oplysninger
Ny Plakat ApS
CVR: 43234374
Grævlingens Kvarter 13
Mail: kontakt@nyplakat.dk
Telefonnummer: +45 31676777
Betaling
Alle beløb på www.nyplakat.dk er inkl. moms og i danske kroner.
Ny Plakat ApS modtager følgende online betalinger: VISA, Mastercard, Maestro, VISA Electron, Dankort og MobilePay.
Ved betaling med debitkort (Mastercard Debit) vil betalingen blive reserveret jf. gældende vilkår for dit kort.
Ved betalingen benyttes en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger (SSL), der gør at hverken vi eller andre kan se dine oplysninger.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Fragt
Vi leverer fragtfrit inden for Danmarks grænser.
Levering uden for Danmarks grænser pålægges fragtgebyr.
Varer bliver leveret af PostNord.
Levering af plakater sker typisk indenfor 2-3 hverdage, men kan være op til 5 hverdage.
Ny Plakat ApS kan ikke drages til ansvar for forsinkelser ifbm. leveringen, da vi anvender eksterne leverandørerne bl.a. Postnord. Hvis varen bliver væk eller bliver forsinket meget lang tid, så vil vi selvfølgelig sende en ny ordre uden beregning til kunden.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.)
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@nyplakat.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Hvis det er et sammensat tilbud, med flere plakater og der er opnået rabat i et eller andet omfang, så skal hele ordreren sendes retur.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Ingen fortrydelsesret
Der gives ingen fortrydelsesret på plakater, der efter af kunden, har afgivet specielle specifikationer (f.eks. andre mål end dem der er standard på vores webshop som er: "21x29,7 cm""30x40 cm""50x70 cm" og "70x100 cm") eller har fået tillagt et personligt præg (f.eks. navn eller andet), da varen er af sådan art (speciel), at der jf. dansk lovgivning ikke kan ydes returret.
Læs evt. mere på forbrugerombudsmandens hjemmeside.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at værdien er 0 kr.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, dog ikke de leveringsomkostninger der har været for dig i forbindelse med returneringen, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Ny Plakat ApS
C/O Heede
Grævlingens Kvarter 13
2750 Ballerup
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Ny Plakat ApS
C/O Heede
Grævlingens Kvarter 13
2750 Ballerup
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Dine personoplysninger videregives til vores trykkeri, som trykker, pakker og sender din/dine plakater.
Personoplysningerne registreres hos Ny Plakat ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.nyplakat.dk er Benjamin Heede.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@nyplakat.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Ny Plakat ApS via mail: kontakt@nyplakat.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - https://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 20-09-2022
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Hent fortrydelsesformular (ret til og gem som PDF)